uppgiven

Hej fölks.
 
Jag är så jävla trött på snubbfilmer. Jag är så trött på män som lever ut sina pojkdrömmar om att vara hjältar med bombspecialeffekter och machoflin. Jag är så trött på att de enda som representerar mig och mitt kön är kvinnor med tajta klänningar och rött läppstift. Att det finns sådana kvinnor på film stör mig inte nämnvärt, men att det är de enda som finns, förutom typ parodier. Att det liksom bara finns personlighetslösa biroller (kvinnokroppar) som på ett eller annat sätt finns till att behaga hjältemän petar mig i mitt redan öppna och jävligt irriterade sår.
 
Det är så jävla tröttsamt. Jag är så trött så trött så trött att ibland bara orkar jag inte längre med att vara jag. Så trött på männen (däribland både min kära far och lillebror) som vägrar se ett steg längre, som vägrar analysera företeelser, samhället, människors beteenden. SÅ JÄVLA TRÖTT.
 
Kan inte alla bara inse att vi feminister faktiskt inte letar problem, att jämlikhet är sjukt viktigt och att folk roffa åt sig av makt och privilegier utan att tänka efter är jävligt vidrigt.
 
Queermonstret som äter upp könsdelarna på dina könsstereotypa barn.
 
 
TACK FÖR MIG! /Kjelle
 

Kommentarer
Postat av: hjälte

det här var bäst. du är bäst. puss & pill.

2013-02-10 @ 23:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0