toddlers & tiaras

Jag vet inte varför jag gör det, men jag har en sida hos mig själv som bara MÅSTE provoceras. Det är vid dessa infall som jag går in på flashback och läser sexist- och misogyna trådar, som jag går in på en av alla dessa rasistsidor som existerar på internet, eller som idag när jag kollade på ett avsnitt av Toddlers & Tiaras: 
  
 
Det är så mycket som är fel med det här programmet, med alla dessa pageant-moms och de som håller i dessa tävlingar. Det gör så ont i mig när vuxna människor inte låter barn vara barn. Som sminkar dem till oigenkännlighet, sätter på dom utmanande kläder och utsätter dem för så mycket stress och press. Jag förstår inte hur dessa tävlingar kan vara lagliga. Jag förstår inte att dessa föräldrar får fortsätta vara föräldrar efter att ha medverkat i det här programmet. 
 
Jag hade tänkt att skriva mer ingående, ta upp alla tillfällen i avsnittet som berörde mig mest och fick mig att skrika ut, men jag har inte tålamod just nu. 
 
Yippie kay yay motherfucker, ha en trevlig helg så kanske poletten trillar ner. 
/Kjelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0