Det här med katter..



Det här är Dexter. Vi har inte riktigt klickat än, men vi respekterar varandras gränser. Han är väldigt tydlig med vad som är okej och inte. Imorse fick jag för mig att vi var buddies, då han spenderat hela natten liggandes vid mina fötter. Men tji fick jag. Spenderar denna natt i min ensamhet i sovrummet, och han på annat håll, närmare bestämt kontoret(garderoben). Blir nog bäst så. 


Återigen blir jag påmind, och allt mer övertygad om att jag inte alls är så förtjust i katter, som jag lätt inbillar mig själv när jag ser söta kattungar på nätet eller sitter uppe långt in på natten i min ensamhet. "Åh vad mysigt det skulle vara med en kisse att mysa med". Nej tack. Ingen hårboll med vassa klor och tänder, som är överallt, förstör prylar och möbler, spyr upp äckliga hårbollar och kelar när(om) det passar den. 


Dexter är dock väldigt unik i sitt slag. En typ av katt jag aldrig stött på tidigare. 


Nej nu är det dags för mig att dra mig tillbaka. Försöker fixa lite rutiner i mitt liv utanför jobbet men det går inget vidare haha. 


På återseende! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0