Natt 3.

Tredje natten med denna hårboll. Han verkar planera att spendera sina nattliga sovtimmar vid mina fötter den här gången. Men han markerar tydligt vart hans plats är och han verkar inte ta hänsyn till att jag vill ha min del av täcket. Får ett nonchalant mjäääu och ett ont öga om jag försöker pika honom att hans placering inte är den optimala för min bekvämlighet. Men låt gå. Han är ju trots allt min gäst.
Han är så otroligt svårtolkad. Imorse fick jag ännu en gång för mig att vi blivit buddies då han strök sig mot mig och lät mig klappa lite. Men när jag sedan skulle borsta tänderna så hoppade han upp på toasitsen, kurrade, mjauade och stirrade på mig med sina stora blå ögon. "Aww men tölle dåååe!!!" Utbrast jag och sträckte min hand mot honom för att försiktigt stryka honom på huvudet. Det var allt annat än acceptabelt då han i nästa sekund högg tag i min hand och bet hål i mig, för att sedan mycket stolt skutta iväg och in på kontoret igen. Jag vart fett lack och lämnade lägenheten med omedelbar verkan. 
Han verkar vara en aning ångerfull nu. Eller är det bara det han vill få mig att tro? För att i nästa stund ta tillfället i akt att försöka skada mig igen? 

Ska sova med ett öga öppet. 




Kommentarer
Postat av: Kjelle

JAG ÄLSKAR DINA INLÄGG! <3

2014-02-14 @ 19:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0